پرش لینک ها

وضعیت نامطلوب توجه به نظر مردم در سیاست‌گذاری فضای مجازی

📊 نگرش عموم مردم و خبرگان فضای مجازی به میزان توجه به نظر عموم مردم و اثرگذاری آنان در سیاستگذاری فضای مجازی به شرح زیر است:

🔸نگرش خبرگان فضای مجازی

  • خیلی زیاد؛ ۳ درصد
  • زیاد؛ ۳ درصد
  • تاحدی؛ ۱۹.۵ درصد
  • کم؛ ۴۲ درصد
  • خیلی کم؛ ۳۲.۵ درصد

🔸نگرش عموم مردم

  • خیلی زیاد؛ ۳ درصد
  • زیاد؛ ۲۶ درصد
  • تاحدی؛ ۲۰ درصد
  • کم؛ ۳۲ درصد
  • خیلی کم؛ ۱۹ درصد

گزارش شاخص ترکیبی CGI

حکمرانی فضای مجازی در ایران

ابزاری برای تحول متوازن

پایش | گزارش اول
تابستان 1403

🔴 این آمار حاکی از امتیاز ۲۶ درصدی از نگاه خبرگان و امتیاز ۴۰ درصدی از نگاه عموم مردم در رابطه با میزان توجه به نظر مردم و اثرگذاری آن‌ها در سیاستگذاری فضای مجازی است.


⬅️ این عدد حاصل محاسبه میانگین وزنی پاسخ کاربران است که نمره‌گذاری آن در طیف لیکرت انجام شده است.

⬅️ لازم به ذکر است ایران در شاخص مشارکت الکترونیک (E-Participation) امتیاز ۱۷.۸ درصد و رتبه ۱۶۴ (از بین ۱۹۳ کشور) را به خود اختصاص داده‌است که البته این شاخص شامل سه بعد دسترسی آزاد به اطلاعات، مشورت عمومی در سیاستگذاری و تصمیم‌سازی همگانی و الکترونیک است.

به اشتراک گذاشتن در

برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شناختیک هرگونه محصول تحلیلی مرتبط با نیاز شما را ارائه می‌کند.

مشاوره

09391003530​

پیشنهادات پروژه

support@shenakhtic.ir