پرش لینک ها

تغییرات محتوایی تلگرام و قطبی شدن استفاده از پلتفرم‌ها

برای بررسی دقیق‌تر تغییر رفتار کاربران ایرانی در تلگرام پس از فیلترینگ اینستاگرام، کانال‌ها به ۱۱ دسته موضوعی اصلی تقسیم شدند.

نمودار اول، میزان تغییرات تولید محتوای کاربران حرفه‌ای و نمودار دوم میزان تغییرات مصرف محتوا توسط کاربران عادی را نشان می‌دهد.

بیشترین افزایش پست‌گذاری، مربوط به موضوعات اقتصادی (۳۱۴ درصد)، کسب و کار (۱۶۷ درصد) و طنز و سرگرمی (۹۸ درصد) است.

تنها کانال‌هایی با افزایش مصرف محتوا مواجه شدند که موضوعات اقتصادی و کسب‌وکار داشته‌اند.

اما موضوعات آموزشی(۳۹ درصد)، هنری(۲۷ درصد) و مذهبی(۱۰ درصد) با کاهش مصرف روبرو شدند!

این تغییر یا به تعبیری مهاجرت مذهبی‌ها به پلتفرم‌های داخلی، هشداردهنده قطبی‌شدن بیش از پیش جامعه و مغایرت و افول ارزشی است.

نتایج پیمایش ملی شناختیک نیز چنانکه در پست دیگر ذکر شد، نشان‌دهنده مهاجرت بیشتر افراد مذهبی به پلتفرم داخلی است.

▪️ V: مجموع تعداد بازدید هر کانال

▪️ P: مجموع تعداد پست هر کانال

▪️ n: تعداد کانال فعال در بازه زمانی

▪️ کاربر حرفه‌ای: مدیران کانال‌ها

به اشتراک گذاشتن در

برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شناختیک هرگونه محصول تحلیلی مرتبط با نیاز شما را ارائه می‌کند.

مشاوره

09391003530​

پیشنهادات پروژه

support@shenakhtic.ir